01. SLUŽBY

Webové stránky

Copywriting

Fotografie

Video

Tisk

Grafika

Marketingová taktika

Marketingová strategie

Psaní

Reklama

Animace

Konzultace

Design

Sociální sítě - strategie

Sociální sítě - obsah

Sociální sítě - komunikace

02. NÁŠ TÝM
Zjistěte co děláme - WORKOHOLIX
Lubor WORKOHOLIX

LUBOR

Věnuje se marketingu a obchodu. Vytváří marketingové koncepce, strategie, zaměřuje se na cílové skupiny. Má na starosti propagaci našich klientů. Dohlíží na tvůrčí a výrobní proces projektů. V oboru se pohybuje více jak 10 let. Každý zákazník je pro něj inspirací v tom, jak věci posouvat dál.

Daniel WORKOHOLIX

DANIEL

Věnuje se webdesignu, navrhuje UI a UX webových stránek a kóduje je. Má na starosti, aby webové stránky vypadaly dobře za každé situace a aby je návštěvníci snadno používali a rychle našli to, pro co na web přišli. Navrhuje webové stránky.

Mirek WORKOHOLIX

MIREK

Vytváří kreativní grafiku a design. Od začátku projektu se stará o jeho vizuální styl, podobu a kreativní stránku. Dělá grafické návrhy pro online i offline materiály.

Jana WORKOHOLIX

JANA

Hraje si s písmeny a skládá z nich texty na weby nebo tiskoviny tak, aby oslovily a bavily cílovou skupinu. Publiku se věnuje i na sociálních sítích, kde připravuje příspěvky a komunikuje s fanoušky. Provádí úpravy a korektury textů před jejich zveřejněním.

Šárka WORKOHOLIX

ŠÁRKA

Šárka je naše produkční online i offline marketingu. Realizuje kreativní výstupy svých kolegů. Stará se o to, aby kampaně běžely, jak mají, ať už jde o internetový svět nebo třeba osvětlené reklamní panely.

Lukáš WORKOHOLIX

LUKÁŠ

Vdechuje webům a aplikacím život a stará se o to, aby vše fungovalo, jak má. Lukáš má na starosti programování databází.

03. OTÁZKY A ODPOVĚDI

NAŠE PRÁCE

Jsme stabilním a dlouholetým partnerem pro naše klienty. Prioritou je poskytnout jim servis tak, aby jejich projekty byly dobře viditelné, dohledatelné a aktuální. Pokud máme volné kapacity, vyhledáváme projekty, se kterými se dokážeme ztotožnit a vidíme potenciál k jejich růstu. Ideální je pro nás spolupráce s firmami, které se chtějí posouvat a růst. Pracujeme pouze na projektech, za kterými si můžeme stát.

Lubor: Marketingem a webovými stránkami jsem se poprvé začal zabývat někdy v roce 2008, kdy jsem postavil první web a snažil se na něj dostat návštěvnost. Během pár let se z něho stal největší portál v oboru. Bavilo mne pracovat s návštěvností, zkoumat, jak lidi web najdou, odkud se na něj dostanou a co rozhoduje o tom, jestli web navštíví, co na něm dělají. Informace a inspiraci jsem čerpal hlavně z USA, kde jsou velké vzorky lidí a i menší projekty mají návštěvnost v desítkách tisích. Mohou tak lépe testovat různé rozložení prvků. Postupem času jsme stavěli další a další webové stránky, začali jsme řešit design, texty, reklamu a s příchodem sociálních sítí se otevřely nové možnosti komunikace, které jsme v různých projektech začali využívat. Poslední dobou jsme tyto zkušenosti aplikovali i na nábor lidských zdrojů, kde nám skvěle fungují.

Chceme více spolupracovat na komplexních projektech, kde můžeme nabídnout synergii našich služeb. Lákají nás projekty, které se neustále vyvíjejí. Nechceme rozšiřovat nabídku poskytovaných služeb, ale zaměřit se na to, co děláme, a jít ještě více do hloubky. Vyzkoušeli jsme si několik zahraničních projektů. V dalších letech se chceme zaměřit i na rakouský a německý trh.

Ne, to rozhodně ne. Vybíráme si zakázky, u kterých vidíme, že naše činnost bude mít vliv na celkový výsledek. Od klienta potřebujeme získat důvěru a mandát k realizování společné vize. Od projektů, kde nám nadiktují, co jak dělat, dáváme ruce pryč.

Obchodní značka Workoholix vznikla velmi dávno, když nám jeden z prvních klientů neustále opakoval, že jsme workoholici. Pracovali jsme společně tou dobou dva, jeden vypadal jako Asterix a druhý jako Obelix. A tak nějak vznikl nápad Workoholix. Tenkrát jsme to brali jen jako takovou srandu, ale už nám to zůstalo. Z pohledu brandingu to není nejlepší název, ale je docela dobře zapomatovatelný i přes jeho složitost.

MARKETING

Pro naše klienty pracujeme hlavně na dlouhodobém marketingu. Chceme budovat stabilní klientelu a pracovat na zviditelnění a zapamatování klienta. Často proto volíme v komunikaci různá specifika, aby byl klient něčím typický. Víme, že dlouhodobá a dobře cílená kampaň přináší stabilní výsledky. Krátké kampaně mohou přinést rychlý výsledek, který také rychle ustane. Soustředíme se na budování dlouhodobých hodnot.

Ona ho každá firma řeší, jen si to většinou neuvědomuje. Marketing je komunikace ven z firmy. Obvykle firma nemůže existovat bez toho, aniž by někdo řešil obchod, se kterým je marketing spojený. To, co přinášíme do takových firem, je uvědomění si, s čím a jak se jejich klient setkává a co s tím můžeme udělat, aby prezentace byla jednotná a dávala lépe smysl. Dále pak řešíme obvykle rozšíření komunikačních kanálů ven z firmy.

Záleží, na jakou cílovou skupinu se zaměřujete. Je důležité si uvědomit, že většina populace na sociálních sítí figuruje nebo mají vztahy s těmi, kdo na sociálních sítích jsou. Takže i lidé, kteří na sociálních sítích nejsou aktivní, jimi jsou ovlivněni. Sociální sítě už jsou běžnou součástí našich životů, stejně jako mobilní telefony. Otázkou spíš je, jak s nimi správně pracovat.

To je otázka hodně spojená s morálkou a také s produkty a službami. Když uděláte velký marketing špatnému produktu, lidé si ho koupí možná jednou. Marketing musí být v souladu s tím, co prodává. Může zvýšit prodeje nebo zrychlit další procesy, nefunguje ovšem dlouhodobě na špatné produkty a služby.

Několik kampaní tohoto typu jsme již realizovali.

WEB

U webových stránek je pro nás důležitý jejich provoz. Spuštěním webu to teprve začíná. Skutečně důležité je sledovat provoz a aktivitu uživatelů na webových stránkách. Tím zjistíme, co a jak je potřeba upravit, aby webové stránky dobře fungovaly a plnily svůj účel. Důležitější než množství nových webových stránek a jejich stavění je pro nás proto údržba, provoz a servis těch stávajících.

Používáme klasické analytické nástroje pro měření návštěvnosti jako je Google Analytics. Velmi cenné údaje nám ovšem poskytuje nahrávání uživatelů na webových stránkách a náš vlastní nástroj, kterým měříme marketingové metriky.

Je to podobné jako s auty. Každé auto vypadá trochu jinak, ale v podstatě stejně. Každé má volant nahoře a pedály dole. Zprava je plyn a brzda. Kdyby nám to změnili, budeme mít problém takové auto řídit. U webů je to stejné. Návštěvníci očekávají, že kontaktní údaje najdou jako poslední položky menu a že košík je vždy vpravo nahoře. V tomto jsou si weby velmi podobné, jinak by se nám ovládaly dost obtížně.

Aby vznikl designově a obsahově zajímavý web, který bude splňovat všechny (neustále přibývající) požadavky, musí se na jeho tvorbě podílet několik lidí různých profesí. Každý potřebuje určitý čas, aby odvedl dobrou práci. Webové stránky obvykle vytvoříme za 2–4 měsíce, dle rozsahu.

Pokud web používá stejnou technologii jako my, můžeme web převést pod naši správu. Je ovšem třeba, aby si provozovatel webu vyřešil záležitosti spojené s autorským právem.

DESIGN

Design vnímáme jako nástroj k tomu, abychom upozornili na individualitu klienta. Zároveň pro nás znamená souznění mezi krásou a použitelností. Nesmíme nikdy zapomenout, že design je o použitelnosti, musí lidem pomáhat orientovat se.

Logo firmu charakterizuje. Snažíme se, aby bylo logo dobře zapamatovatelné a jednoznačně identifikovalo firmu. K logu si lidé mohou vypěstovat důvěru. Z těchto důvodů je důležité. Ale ne všechny firmy logo potřebují, jsou obory, kde je logo naprosto zbytná věc, pak je to spíše o estetickém cítění investora. Některé firmy, které logo nepotřebují, jej používají pro komunikaci se svými zaměstnanci – působí tak jednotně a důvěryhodně, budují firemní kulturu, která potřebuje dostat nějaký kabát.

Je to něco, co vás odliší. Je to něco, k čemu se mohou lidé upoutat, na co se těší, co na nás všechny působí. Design nás obklopuje každý den a my nechceme být obklopeni něčím ošklivým. Je to přirozená součást života. Design často dělá první dojem a pomáhá utvářet celkový dojem a obrázek o vás.

Jde vlastně o to, aby celý dojem určité firmy/značky/služby nebo určitého produktu působil tak, že už tady nějakou dobu je, lidé k němu mají vztah, mají ho vyzkoušený. Celá tato koncepce sahá do historie, kdy si lidé předávali zkušenosti, znalosti a věřili určitým výrobcům (např. potravin nebo léčiv). Koncepce zavedeného podniku se nám často osvědčila jako dobrá metoda marketingu. Co se týče designu, výsledek musí vypadat tak, že je mezi lidmi oblíbený a používaný cílovou skupinou. Je to efektivní, ale ne vždy levný způsob marketingu.

Lubor: Někdy se mě lidé ptají, co si myslím o nějakém designu. To, co si myslím já, je ale subjektivní pocit. Důležité je, jak to vnímá cílová skupina. Když mi ukážete fotky hostelu, nebudou se mi asi líbit, protože jsem zvyklý na hotel – nejsem tedy cílová skupina hostelu. Na lidi, kteří cestují po hostelech, to může přesto působit skvělým dojmem, když hostel poukáže na u nich vyřešené problémy, které bývají běžné u konkurence.

KARIÉRA

Aktuálně máme všechny pozice ve firmě obsazené. To ovšem neznamená, že nebudeme do budoucna potřebovat nováčka do týmu. Jestli máte zájem s námi pracovat, napište na lubor@workoholix.cz. Popište, co našemu týmu můžete nabídnout a proč si myslíte, že by spolupráce mohla být zajímavá.

Máme relativně dost externistů, kteří nám pomáhají s určitými věcmi. Jsou to hlavně fotografové, kameramani, programátoři se specializací, grafici se specializací, textaři apod. Celkem má náš tým okolo osmi lidí.

Lubor: Věřím, že práci si vybíráme my a práce nás. Věřím, že v životě bychom měli dělat věci, které nás baví, naplňují a posouvají. Pak už se příležitosti vždycky objeví. Markeťák se vždycky dokáže prodat.

Pro některé pozice je to skvělá forma spolupráce. Člověk netráví veškerý čas v jedné kanceláři, ale může čerpat kontakty a inspiraci i jinde. U nás tyto úvazky podporujeme a daří se nám tak spolupracovat s velmi kvalitními lidmi.

Aktuálně nehledáme. Když se nám ale někdo ozve a předvede, co umí, a nám to přijde dobré a kvalitní, často nějakou spolupráci vymyslíme. Máme takto třeba několik fotografů, každý se zaměřuje na něco jiného.

PRO STUDENTY

Ano, pokud nám to aktuální kapacity dovolují. Chceme ovšem jen studenty, kteří se chtějí skutečně zapojit a pracovat. O ty, co si přijdou jen pro razítko, nestojíme.

Jsme malá firma a nemáme kapacity na nějaké velké proškolení. Obvykle je to hození do hluboké vody. Nepotřebujeme a neočekáváme hned úžasné výsledky, ale chceme vidět samostatnost a snahu vyřešit problém co nejefektivněji.

Zahazujte. Dobré nápady se rodí tak, že vymyslíte spoustu špatných. Ty je potřeba vzít a vyhodit, aby mohlo vzniknout něco skutečně dobrého. Musíte projít spousty slepých cest, abyste našli tu správnou. Nelpěte na jednom návrhu jen proto, že vás stál hromadu času. Jděte dál, vzdělávejte se v oboru a mějte vlastní názor – ideálně podložený výsledky. Najděte vnitřní motivaci a jděte pořád dál, nikdy to nevzdávejte, protože vzdát se je příliš jednoduché.

Ne. Může se vám hodit, protože poskytuje nějaké základy, ale zároveň může být na obtíž, protože nastaví zbytečné mantinely a předsudky. Když k nám někdo nastoupí, první měsíc jeho práce nám o něm řekne mnohem více, než nespočet stránek životopisu – ty už tady ani pořádně nečteme. Buď člověk přijde s tím, že chce odvést skvělou práci a udělá pro to vše, nebo hledá "jen práci" a tam vzdělání nepomůže.

Nelpíme na počtu odpracovaných hodin, nejdůležitější je pro nás chuť pracovat a odhodlání tvořit kvalitní výstupy, které mohou být přínosem.

04. O NÁS

Našimi klienty jsou podnikatelé (nebo další subjekty), kteří mají zájem o vysoce kvalitní propagaci své firmy, značky nebo projektu. S láskou a péčí pro ně připravujeme účinné marketingové plány a strategie a prvotřídní webové stránky. Úspěšně tvoříme i originální grafiku, od loga přes fotografii až po firemní trička. Zákazníci se na nás obrací s důvěrou v dlouholeté zkušenosti i svěží nápady. Nespokojíme se s řešením, které není na té nejvyšší úrovni.